18 Ocak 2017 Çarşamba

Yerli arama motoru "Geliyoo" teste başladı


Bir arama motoru olarak işe başlayan ve bir dünya markası olan Google artık bir ekol oldu diyebiliriz. Bizim de bir arama motoru markamız olsun diyen yetkililer uzun yıllardır çalışmalarını bitirmişler ve geliyoo.com adlı siteyi deneme yayına yani test yayını ile sunmuşlar.
Yayınla birlikte eleştiriler, öneriler ve analizler başladı. Ben de kısaca analiz ettim ve bazı aramalarım sonucunda tatmin edici sonuçların olduğunu düşünüyorum. Fakat "görseller" kısmının yayında olmadığını fark ettim ya da bir sorun var. Test edelim ve bakalım neler olacak görelim. Ülkemiz adına milli olabilecek tüm değerlere sahip çıkmalı ve onları geliştirmeliyiz diye düşünüyorum. Fakat şu logo İnternet Explorer'un simgesine benzemiş onu değiştirseler daha iyi olur bence.

Yönetim bir konuda açıklama yapmış. Çünkü 7 yıl içinde harcanan 10 milyon TL gibi meblağlardan bahsediliyor ve bazı kişiler ön yargılı ve acımasız eleştiriler yapabiliyor. Bununla ilgili de geniş bir açıklamaya aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz. 


Dikkat çeken bir eleştiri de gidiyoo.org sitesi olmuş. 
Bu gidiyoo.org sitesini yapan arkadaşlar basit bir tahlil ve basit bir eleştiri yapmışlar. 1 saatte 60 TL'ya yapılan iş ile geliyoo.com'un işi kıyaslanamaz. Çünkü bu işin içinde ciddi algoritmaların bulunduğu programlama alt yapıları, ciddi sunucu masrafları ve ciddi araştırmalar vardır.

Ne diyelim vatana millete hayırlı olsun inşallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder